lördag 17 november 2012

morgonmys....

Lite extra mys en lördagsmorgon? Nja, det kan jag väl inte säga. 
Två barn som hoppar och härjar i våran säng strax efter sex på morgonen. 
Frukost för barnen i köket och för mig i vardagsrummet framför tvn där jag får äta min smörgås i lugn och ro och kontrollera fjärrkontrollen.
Barn färdigätna, barnkanalen står på, inga barn som tittar.... 
Bråk om ett snöre, vem hade snöret först?
Nej, sitt inte där. Aaron du får inte ha benet på mig.
Colin, jag kommer sparka på dig, jag vill ha min gubbe.
skrik, bråk, ännu mera skrik, ännu mera bråk.
Mamma jag är hungrig, dags för mat. Självklart är det fel mat. 
Hur kan jag inte förstå att det skulle vara skruvmakaroner och inte vanliga?
Jag som var jättepraktisk och tog fram en matlåda ur frysen.
Men maten gick i och nu på eftermiddagen har det i princip bara varit glada miner. Och en massa lek. Åh vad jag älskar när dom leker och har så roligt att dom tjuter av skratt!
Lagom såhär till jag ska åka och jobba såklart. 
Men pappan har lovat barnen hamburgare ikväll och dom tycker att det är jätteskoj när mamma jobbar kväll på en helg för då har dom minsann killkväll här hemma och då får inte mamma vara med....
Men det är ju klart att dom ska få ha sina killkvällar, jag har ju mina lediga dagar med barnen. 
Nej, dags att fixa iordning för ett jobbpass nu då!


1 kommentar:

Sanna Mamma Till Skrutt Och Charliebus sa...

Vilken underbara bild på dig å barnen!!! Fina fina ni!!

vi vill träffa er snart, så här dåliga som vi är på å ses nu har vi aldrig varit :(
lediga på tors fm å vill besöka öppna förskola med oss?
kram