fredag 4 juni 2010

blogga???

Nej när det är så här härligt är ju inte direkt bloggen prioriterad, och det tror jag inte jag är ensam om :D

Här hemma bestämde vi oss att gå ut redan före 9 imorse. Så då traskade vi mot lekängen och precis när vi kommer dit så ställer sig Colin och skiter.... kunde han inte ha gjort det en kvart tidigare liksom :) Nåja, det var bara att vända hemåt igen då! För att sen gå tillbaks igen, vi blev där ett tag sen blev Aaron hungrig så då gick vi hem och lekte på baksidan istället.
Sen åt vi lite tidigare lunch för att sen möta upp Malin, Elv
ira, Anna och Thilde för en promenad ner på stan och lite fika :)
När vi kom hem igen så slappade vi i soffan en stund sen så började jag steka lite pannkakor. Tog fram jordgubbar ur frysen som jag slängde in i mikron som jag tänkte vi skulle äta till, fixar Colins tallrik sen min egen och när jag står och smetar ut de mosade jordgubbarna så ser jag en LARV!!!!!! Fyy fan vad äckligt, jag höll på att spy rakt ut! Typ 3-4 mm tjock och 2 cm lång, så det var ju ingen yttepytte larv heller.... Kunde knappt äta dom andra pannkakorna heller även om det var sylt från burk på. Uäck, mår illa bara jag tänker på det!!!

Nej nu glömmer vi det!


Aaron har faktiskt somnat i sin säng två kvällar i rad nu och rätt fort har det gått också :) *peppar peppar*
Men det här med att sluta äta på nätterna känns aldrig som att det kommer hända.... Visst, nu är det ju inte varannan timme iaf men oftast 2 ggr iaf.

Jag är lite trött....

3 kommentarer:

Sanna sa...

åhh fy satan vad snuskigt.. UURRRKK!!

Vi måste leka snart söt-

Anonym sa...

vet inte hur COlin äter dagtid.. det ENDA som hjälpte för Elias var att proppa i honom Mycket mat under dagarna.. och så är det fortfarande.. det tog oss lång tid att komma på att han ska äta middag rätt sent och sen en stor flarra med välling ganska så tätt inpå! först då sover han hela natten UTAN att äta..
äter han inte tillräckligt på dagen så vaknar han och ska äta på natten...

men det e skitjobbigt man e ju astrött och vill bara sova...
nu skulle det ju iof inte göra så mkt för vår del som springer upp och matar Elvin men ändå.. (lr ja jag väcker Anders som får mata.. är såååå trött jag..)

Anonym sa...

jodå jag förstod att det var Aaron.. och det var det jag skrev om med. ahh svårt om han inte vill äta mer heller.. e han 6mån nu va?
alla bebisar är ju självklart olika.. :) enda gången elias sov hela natten vid den åldern var när han hade fått i sig typ 4-5dl gröt innan läggning..... ;)
elvin däremot sov mellan 00-06 inatt.. måtro att jag var paff! :D