måndag 12 juli 2010

snart smälter jag nog ärligt talat bort....

Vaknade imorse med värsta huvudvärken nånsin.... har knappt kunnat göra nåt på hela dan, ont bakom ögonen och typ bak i nacken. Vet inte om jag har fått nån typ av solsting eller om det är migrän? Jobbigt har det iaf varit. Låg en bra stund uppe i sängen och läste alldeles själv. Snart 2 böcker av bästa isfolket avklarade :D
Men har ätit pizza, grillad kyckling, massa brownies och druckit en stor flaska ramlösa så nu känns det bättre :)
Och det är ju så jobbigt för barnen i värmen.... Aaron sover ordentligt iaf men Colin han springer upp ur sängen massor oc
h han är ju verkligen dyblöt stackaren!
Och Aaron har känts väldigt varm idag, febervarm, men hur lätt är det att avgöra i den här värmen då? Han fick ett svalkande bad nu mot kvällen sen satt han på golvet ett tag där det var lite svalare då altandörren var öppen litegrann. Men fortfarande lika varm, tog tempen, 38,9°.... kul att ha feber i den här värmen då :(


Det värsta är ju att det nu ser ut att bli oväder på torsdag, på Colins
födelsedag.... inte för att jag vill ha så här varmt men jag vill ju såklart inte ha regn :(
Nej, håll alla tummar och tår för att det blir helt perfekt väder på torsdag ;)


2 kommentarer:

Frida sa...

Stackars lilla Aaron! fy vad hett det är och sedan feber på de :(

Jag blev så glad när jag såg på smhi att det skulle bli regn på torsdag, men eftersom det är C födelsedag så håller jag tummarna för att det kommer på fredag istället:D

Anonym sa...

han kan ju ha fått feber pga värmen.. är rätt vanligt när de är bebisar eftersom de inte riktigt kan kontrollera kroppstempen sas..
vi fick rådet att lägga Elvin svalt,helst utan kläder om dagarna med, i skuggan självklart.
mycket vatten är ju också viktigt..
vi jobbar för fullt med att få Elvin att tycka om vatten :) för Elias var det aldrig några problem.. han älskar fortfarande vatten :D:D

vi klär inte på nån av barnen alls nu när det är såhär fruktansvärt varmt :( bara blöja har de båda två..:)
sen e vi mest ute på vår altan hela dagarna där det iaf fläktar lite och det är ingen sol alls öht (har riktigt tak ist för sånt plasttak som e vanligt)..