fredag 19 december 2008

jaha, kväll igen och Colin sover och Christopher tränar så nu sitter jag här ensam igen och har tråkigt så då är det väl lika bra att uppdatera lite här igen!

måndagen vart ju då en heldag hemma, skönt att inte göra nånting alls nån gång ibland.

I tisdags var det dags att gå till barnläkaren, vi skulle kolla en liten hård knöl som vi har hittat uppe i gommen på Colin, men det var ingenting alls, tydligen är det rätt vanligt att småbarn kan få nåt sånt, men det växer bort. Det var ju iaf skönt att få höra det, här hemma har man ju gått och tänkt alla möjliga olika saker. När det var klart hos läkaren så gick vi en sväng till Christophers mormor och hälsade på och fick lite fika, mums!

sen vart det ju då onsdag och dags för julavslutning på öppna förskolan och där var det massor med söta små tomtar!! det va precis lika trevligt som vanligt och lite extra smarrigt fika, det går ju inte att låta bli!!! det här med vikten det får bli ett projekt för nästa år :)




















igår var vi ner på stan en sväng och inhandlade de sista julklapparna så nu är det bara det roligaste kvar, att göra paket av dom!!!!! är ju så roligt att sitta och göra lite roliga vikningar och fixa roliga snören :) och igår kom Colins hoppgunga också så nu hoppas det för fullt här hemma, eller hoppar och hoppar, snarare sprattlar kanske. Roligt tycker han iaf att det är!



imorse hade vi sovmorgon jag och Colin. Christopher åkte iväg tidigt imorse och skulle göra halkbanan så efter Colin hade ätit vid sju så fick han komma och lägga sig bredvid mig i sängen, det var ju så tomt.... sen sov vi till kvart i tio!!! åh, så skönt det var. hade en jätteglad och gosig liten skrutt bredvid mig så vi låg kvar och drog oss en stund och jag tänkte att det här blir nog en bra dag, tji fick jag! han har inte gjort nåt annat än gnällt hela dan och jag har mått pissdåligt, känner mig förkyld. har inte varit sjuk en enda gång sen jag blev gravid så jag tänkte att jag kunde slippa det ett tag till ;) då blir jag väl jättesjuk lagom till jul istället.
nej, nu skriker magen efter mat...

1 kommentar:

Anonym sa...

å vilken söt bild på sötnosen även en jätte söt fim på sötosen!! Norah tycker också om sin hppgunga:)
Det är roliga grejer det:)
Kram Sanna O Norah