lördag 11 april 2009

hej hopp!!!!

Det vart ingen äggletning igår iaf, men det gjorde absolut inget för då gick vi en långpromenad med Malena hem till Sarah och Frans. Barnen lekte så fint så :) Vi gick husesyn, fikade, tittade på hönsen som var jättespännande! och självklart kollade vi på stallet och hästarna i hagen :D Colin tittade rätt fascinerat på hästarna, det var visst kul att peta Nimo i näsan ;) Och självklart så fick ju Colin sitta på hästen för första gången och då ska man ju förstås sitta på den största hästen! Han tyckte faktiskt att det var riktigt roligt för han satt där uppe och skrattade och hoppade :)
När vi gick hem sen på kvällen så upptäckte jag efter en stund att det hade blivit punka på ena däcket.... Gick förbi ok och pumpade däcket i hopp om att det skulle hålla hem, det höll lite iaf. Nu på morgonen tänkte ju då jag att jag skulle kolla vart hålet satt medans det var lite luft kvar och smarta jag tar en kniv för att försöka bända bort det så jag skulle få fram slangen och tror ni inte att jag lyckades peta ett ännu större hål i slangen så den lilla luften som fanns pös ur väldigt fort. Jaja jag ska väl lyckas laga det. Men det är ju tur att vi har sulkyn vi kan använda under tiden :)






Idag blir det först brödbak, ska försöka mig på focaccia brödet som vi åt på öppna förskolan, sen tar vi en promenad hem till mamma och pappa för att äta påskmat!

1 kommentar:

Sanna sa...

Tack för idag, lika trevligt som alltid:)
ses imorgon!
kram