torsdag 25 februari 2010

Monsterbarn!!!

Ja fy vilken hemsk förmiddag vi har haft på fröet :(
Colin har betett sig som en.. jaaa... jag vet inte ens vad man ska kalla det!
Han har varit riktigt, riktigt elak :( Slåss, knuffas, kastar leksaker och drar i hår, på dom andra barnen alltså... och skriker och vrålar. Räckte ju med att ett annat barn tittade på honom så ryckte han åt sig sin leksak och såg skitsur ut. Så vi fick ge upp helt enkelt och gå därifrån :( Gick ner på stan och han var väl slut efter allt skrikande så han somnade när vi kom in på HM.
Och när man sitter där inne med massa annat folk så känner man ju att man bara vill sjunka under marken, känner allas ögon på en. Så nog kände jag mig som världens sämsta mamma!!!

Visst att han har varit lite så här förut också, men inte i närheten så som han var idag. Så hjälplös som jag kände mig har jag nog aldrig gjort...
Ja, ta bort honom och säga åt honom, men hur f-n ska man bete sig?!?
Ville bara gå hem och gråta!!!
Vet inte om det är en tidig trots som har kommit iom att han har fått en lillebror.
Men är man så här elak när man är i trotsåldern?
Det är väl en sak om han bara skulle skrika och vråla, det kan man ju ta, men att hålla på och slåss det är ju så fel!!!

Nej nu har jag fått spy ur mig lite iaf.... Nu väntar vi på att pappa ska komma hem så jag får skvallra lite om vilket hemskt barn han har :)

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Alfred hade oxå en sån period i samma ålder vet även fler i Colins ålder som börjat lika.
De hör säkert till :) Dom förstår ju nu men blir inte förstådd :-/ Måste va jobbigt d oxå..

Sanna sa...

Ja Ann förstår dig. Du kämpade på bra idag tycker jag, Skulle aldrig orkat. hade väl börjat gråta om det hade varit jag.. Men håll ut, det kommer gå över. även om det såklart k'änns långt bort o jobbigt just nu..
o vi som känner er vet ju hur underbar o söt Colin är egentligen..
Men förstår, alla tittar det är hemskt! Men en dålig mamma är du inte Ann. Glöm aldrig det!!

har fortf dåligt samvete.. men som sagt förlåt=)

KRAM!!!

Frida sa...

Jag instämmer med Sanna! Du verkar vara en toppenmamma, förstår att det blev mycket idag. Skulle känt precis likdant. Men det blir säkerligen bättre med tiden. Stor kram till dig

Emma sa...

Kram till dig Ann! Tycker du gör ett toppenjobb, jag tror också som liljablomman skrev att det är svårt för dom i den där åldern då dm inte blir förstådda. Hoppas inte att folk tittar snett, barn är ju barn och du är jättebra av vad jag sett med Colin.

Malin sa...

Vet inte om jag skrev det tidigt, men förtrots är jättevanligt o brukar komma omkring 18mån ålder...
Prata med bvc kanske om de har några bra råd hur du bäst ska hantera när han blir sådär arg av sig!
Vissa barn har nog svårare att dela med sig än andra (jag själv var likadan som liiiiten.. enligt min dagmamma så tog jag ALLA leksaker som fanns, knuffade in dem i ett hörn och SATTE mig på dem.. kom någon nära så fick de höra på annat!:P)...

Det går nog över, och i takt med att lillebror blir äldre så kommer han att lära att dela med sig också!:)


Styrkekramar till dig, du är absolut ingen dålig mamma!!!!