onsdag 10 februari 2010

Tisdag igår och en tripp till öppna förskolan på fm med Sanna och Norah inbokat. Var första gången vi var där efter flytten, och jag vet inte om jag blev sådär jätteimponerad, Ljudnivån vart iaf markant mycket lägre iom att det är flera små rum. Men nog kändes det lite trångt... Sen att min stora prins inte var på sitt bästa humör hela tiden är ju en annan sak ;) Men det är ju inte lätt när det kommer andra barn och vill leka med det han leker med :D
Efter det blev det en snabbis på stan, åt lunch sen bar det av till BM, efterkontroll för mig. Spännande att få läsa lite papper! Även om det inte var så mycket att läsa :D
Sen blev det promenad efter det Med Sanna och Norah som var så snälla och följde med till Bm Och passade Colin som sov så snällt i vagnen :)

Och nu sitter vi och väntar på att klockan ska ticka vidare så Aaron ska äta mat sen blir det promenad igen!!

Bjuder på journalen också, även om det inte var så mycket att läsa :)


2009-11-30
09:13 Telefonrådgivning 4-grav/1-para i grav v 37+2 enl. UL. Ringer pga smdr sedan kl 08:00, nu smdr med 2-4 min intervall. Ingen vattenavgång, ingen blödning, pat känner fosterrörelser som vanligt, normal grav enl pat själv. Rådger pat att komma till förlossningen.
10:10 Inskrivning Inlägges på förl.avd. 26-årig 4-gravida, 1-para.
osak inkommer pga värkar i graviditetsvecka 37+2 (BP enl UL 091218)
Status Allmänstatus:ua
yttre palpation: huvudläge, fixerad i bäckengången
IU [10:12]: cervix utplånad, modermunnen öppen 10 cm, ffd huv vid spine, buktande hinnblåsa.
CTG intagningstest: normal
Flj: 130 slag per minut fosterljud normala.
10:24 Födelse Kön: pojke framkrystas i framstupa kronbjudning. Skriker efter kutan stimulering. Apgar 9. I samband med huvudets framfödande går vattnet. Klart fostervatten rinner.
10:29 Förlossningsförlopp
Notat Syntocinon 5 E gives iv.
10:35 Kontraktion Placenta utkrystas hel med hinnor. Uterus välkontraherad nedom navelplan. Liten bristning hö labia och vagina som ej sut. Blödning 100 ml.
12:40 Efterskötning
Mamma bltr 105/70
total blödning 300 ml (100+200)
uterus väl kontraherad nedom navelplan
har kissat
Barn sugit
har ej kissat
mekonium har ej avgått
temp 36,7°
navelsträngsprov tagits på barnet då pat är RH-negativ.
12:58 Anteckning Ovanstående anteckningar genomlästa och godkända av bm ACO. Pat flyttas från förl.avd till avd 87.

3 kommentarer:

Anonym sa...

shiiit jag bara RYSER av din fl-journal!!! det är helt sanslöst!!
det är det absolut snabbaste jag hört talas om!!! :D
tuuur att du inte födde i bilen alltså!:))
jag träffade bm som förlöste dig flera ggr under min förlossning.. jag höll ju på från tisd-tors hahah :D

hur känns det nu såhär i efterhand?
tycker du det gick FÖR snabbt?
eller var det skönt liksom?

kraaam:D

Sanna sa...

regud vad det gick snabbt, läskigt.. TUR du hann in iaf.. hihi=)'

synd att det inte blev någon promenad idag, så typiskt ju..

kram

Frida sa...

Haha nej tänk att man inte får ha leksakerna i fred;)

Härligt att det gick så fort, kul att läsa! Kram