torsdag 14 oktober 2010

bästa dagen på länge :)

Åh vilken härlig dag vi har haft! Började med att gå med Colin till dagis där dom skulle knäppa kort idag :)Sen vidare med Aaron till fröet och busade och som vanligt slocknade han typ innan vi kom ut utanför dörrarna när vi skulle hem, då var kl strax efter 11. Gick och hämtade Colin och han skulle absolut inte med hem idag heller... Jag har inte problem med att mitt barn blir ledset när jag lämnar honom, han blir ledsen när han ska gå hem :) Men oftast funkar det att locka med att vi ska ta sällskap med Frida hem :)
Aaron fortsatte faktiskt sova när vi kom hem, annars brukar han allti
d vakna när man stannar vagnen hemma. Colin gick upp och la sig i sängen en stund och jag plockade undan leksaker, jag trodde Colin sov med det gjorde han visst inte för han kom ner igen efter en 40 minuter, om han inte sov en jättekortis då men det tror jag inte. Då satte vi oss och målade med vattenfärger och det var ju såklart jättekul. Sen började han klättra ur stolen och säga nåt jag tyckte lät som bok, han sprang in i vardagsrummet och pekade på golvet och stampade med foten "fot" hörde jag ju att han sa då :) Då ville han ju göra hand och fotavtryck och det gjorde vi på det stället när vi gjorde sist :DKl 14.30 vaknade Aaron!!!!! Det var visst skönt att ligga och sova i blåsten, för jävlar vad det blåste! Vet inte hur många gånger jag sprang ut och kände om han var kall, men han var så varm och go när jag tog in honom så han hade inte frusit. Colin hade nog saknat sin lillebror för oj vad med kramar och pussar han fick :)Åt lite mellis sen har det varit bus hela eftermiddagen. Och Colin har varit på sånt toppenhumör!

Haha, fatta att det är storlek 62 på byxorna ^^ Tights med muddar som går att vika är toppen och användbara länge :)
Upptäckte förresten idag att Colin har fått en tand till!! Då kan ju faktiskt den där underliga febern ha berott på det.
Då är det kanske inte så konstigt att Colin har varit så gnällig och grinig hela tiden.
Aarons 5:e tand har ploppat upp idag också :)




Det är så förbannat kallt här hemma!!!!!!!!


4 kommentarer:

Malin sa...

ahha men då är det ju en HELT annan femma!!! :))))
då är det ju bara BRA om du "tvingar" honom att vara med sin pappa,mormor osv för att visa att andra också duger och finns där för honom och inte enbart du :))

vilken härlig dag ni haft!!

Frida sa...

är det mig du menar eller någon annan Frida???

Frida sa...

Förresten vilken "tur" du har som har ett gråtande barn när du kommer haha.. Hoppas vi har lika tur sen, kommer typ bryta ihop om han är ledsen när jag går:S fy

anna sa...

vi har samma problem här hemma. ebbe vill aldrig gå hem från dagis men hellre det än tvärtom...