onsdag 1 december 2010

sömn...

Har ju glömt bort att säga att dom fick knäppa nytt dagisfoto igår!! Det var tydligen så många som hade klagat så våran avdelning och dom stora fick knäppa nya :)

Har såklart varit och kört zumba idag när det är onsdag, det är ju bara för roligt :) Och idag var det en snubbe från Sala allehanda där... fy fasen ;)
Sen hem till en gnällig Aaron... F
y vad han är mycket gnällig nu igen :(

Och dom här nätterna.... dom börjar jag bli tokig på men jag vet fan inte vad jag ska göra. (Aaron det gäller)
Kvällarna är aldrig nå bekymmer, jag lägger dom i sängarna och dom somnar.
På dagen är det samma sak, inga problem, han söver sig själv rätt fort.
Men, på natten vaknar han till runt 3 och då måste jag lyfta över honom till oss, jag har provat lägga ner honom igen men då börjar
han skrika, hade det bara varit han där inne hade jag låtit det vara och bara suttit bredvid men nu ligger ju Colin där inne också och skriker Aaron mycket så vaknar ju såklart han. Så jag kan ju inte göra på nåt annat sätt. Nästan direkt när jag har lagt honom i våran säng så somnar han. Men försöker jag lyfta tillbaka honom så vaknar han igen.
Sen runt 5-6 är det dags att vakna igen, då vill han ha välling.... sen somna, sen vakna typ 7.30. Det börjar göra mig smått galen det här :( Nu är h
an ju faktiskt 1 år, han ska inte behöva hålla på så här. Sen är det ju självklart att man jämför, Colin han började ju sova hela nätter, utan att äta, när han var 3 månader.
Det är tröttsamt... och inte är det nån mening att låta Christopher ta natten heller, för han vaknar ju inte :)
Nej fy, jag skulle behöva sova borta ett par nätter :D
Inte kan jag sova på dagarna heller, och skulle jag lyckas med det så kan jag inte somna på kvällen istället....
ojojoj, vilka bekymmer jag har ;)

Nån som har nå tips om Aaron?

6 kommentarer:

Sanna Mamma Till Skrutt sa...

vad bra det där med bilden.. blev det enskilda bilder också?

det där med nätterna kan ju kanske inte jag svara på... har ju aldrig haft N i sin säng. o jag är ju så blödig s¨å skulle inte kunna höra henne somna ledsen i sin säng.. men flytta in Aaron till er igen då? o när han vaknar kan du stänga dörren o låta honom ligga kvar o så klan du sitta brevid som du skrev att du ville göra?

Frida sa...

Men smart Ann!! Det hade jag inte tänkt på. synd att man är världelös på PS.

Bra att ni fick ta nya kort? Eller? Har för mig att du inte heller var nöjd?

Anonym sa...

Kanske flytta in hans säng till er några nätter och ta "striden"? Kan ju flytta in han tillbaka när han skärpt till sig ;) kram/ Jeanette

Anonym sa...

jag tror faktiskt ärligt det är en fas, och det går över ganska så snabbt!
Elias har hållt på sådär till och från, och han slutade inte äta på nätterna förräns vid 11mån, då fick han äta middag ganska sent faktiskt, vid 19-20 och sedan massor med välling OCH först DÅ kunde han sova hela natten utan mat.
Men eftersom han inte lugnar sig förräns han kommer till eran säng så låter det ju mer som en separationsfas..
Och såna går ju över.. :)

Anonym sa...

Isak har ju krånglat med sin sömn sen han var 10 månader. Har tyvärr inge jätte bra tips men ni kanske skulle behöva skicka iväg Colin över en helg för att bara ha Aaron att tänka på under natten. Då slipper du tänka på hur högt han skriker och förhoppningsvis så fattar han vinken på två dagar och om inte så får du kanske som någon annan skrev flytta in honom till er ett tag igen. Sen kan det ju faktiskt hjälpa om Christoffer går in också. Det blir liksom något annat. Du får se till att sparka liv i honom det får jag göra med kalle för han vaknar inte heller av barnen =). Tråkigt när de inte sover. Vet inte hur många gånger jag är upp på natten både till Isak och William nu. Tror de ingått en pakt som går ut på att jag ska få sova så lite som möjligt =).

Anonym sa...

ah ja då var det ju ingen idé!
har inga bra råd riktigt.. tror inte heller att det skulle hjälpa att flytta in hans säng, för det är troligen ändå eran säng han vill ligga i ;)
Svårt detta med sömn osv tycker jag!!
Elias är ju 19mån och föredrar helt klart att sova i vår säng, och även Elvin när han är i sina utvecklingsfaser..
Det gör oss inte så mycket, men man får ju inte mycket till samliv om vi säger så! Bästa preventivmedlet som finns.. HAHA ;)