tisdag 21 december 2010

vilka idoter!!

Halsen är om möjligt ännu värre idag :(
Så jag ringde vårdcentralen, fick komma dit och göra halsprov, vilket visade positivt sa hon och att hon skulle hitta en läkare så jag skulle få medicin och jag skulle gå in och betala för läkarbesök också sen var hon borta. Positivt för vad?
Jag gick in och betalade och ho
n där inne sa att jag skulle gå längst ner i korridoren där det var ett väntrum till. Där satt jag och två gamlingar och väntade och väntade.
Sen gick en sköterska förbi och såg det äldre paret, "men oj sitter ni här fortfarande" Så sprang hon iväg igen och när hon kom tillbaka fick hon syn på mig, frågade vad jag väntade på och jag berättade. "men dig har ju jag skickat in medicin för för länge sen"
Vad fasen skulle då jag sitta där och vänta i 40 minuter då?!?!?! Idioter :@
Så då har jag alltså fått betala för ett läkarbesök utan att ha träffat en läkare!
Så nu har jag en kåvepeninkur för halsfluss på 10 dagar.... kul i jul :(
Men det hade ju varit skönt att prata med nån iaf, jag har ingen aning om nåt, jag har aldrig haft halsfluss! Dom kan ju inte ta för givet att bara för att det är relativt vanligt med halsfluss så ska man veta allt!
Aja, det var väl bra att jag tog mig för att åka ner till vc iaf.



1 kommentar:

Sanna Mamma Till Skrutt sa...

Nää vilka nötter..
o stackars dig, vilken rolig jul, men tur är ju att man brukar må rätt bra snabbt när man får medicin.

Kram