onsdag 14 januari 2009

massa skoj!!!

Onsdag idag och äntligen är allt som vanligt igen :)
började dagen med att gå upp och iväg till öppna förskolan, så kul att träffa alla igen och så stora alla har blivit, t.o.m en liten som kryper omkring! Efter att man hade tittat på honom en stund är jag glad att Colin fortfarande är stillasittande ;)

Efter öppna förskolan gick vi ner på stan för mammafika. Äntligen efter ett långt juluppehåll var det dags igen!! Sen att alla andra som sitter på caféet kanske inte uppskattar ett gäng med mammor som pratar högt och glatt om diverse saker (läs: detaljerad information om förlossningar) som kanske inte är så kul att lyssna på när man sitter och fikar är ju en helt annan sak ;D
och idag fick Colin vara ensam kille med 6 stycken tjejer, bara att välja och vraka ;)

Men det viktigaste av allt idag är ju att Christopher klarade uppkörningen!!!!!!

Och nu sitter jag här hemma och Colin sover och Christopher är och tränar, känner mig lite ensam.... sen har jag lite ångest för det ser ut som et bombnedslag här i vardagsrummet just nu. Vi var ju och köpte en ny tv-bänk, så igår vart det en vända till returen med min gamla hylla!! men grejen är ju den att det var så mycket saker i/på den och nu ligger allt på golvet, i soffan och på soffbordet. Vi köpte hyllor som ska upp ovanför också men jag har ju ingen borr hemma, eller ja en borrmaskin har jag men inga borrar att sätta i och då funkar den tydligen inte så bra?!?! :P
Men jag ska försöka få lite ordning här imorrn, för imorron kväll kommer mamma hit och ska sitta barnvakt. Vi ska iväg till öppna förskolan och gå på första hjälpen kurs. Så det blir första gången nån annan ska lägga Colin, spännande och se hur det går, men det går nog bra!!


barn är ju bara för underbara!!!

DE TIO BUDORDEN

1. Du skall icke stjäla från de fattiga om de ser det. (Frida, 6 år)

2. Du skall inte mata spädbarn med lök, för det har jag provat. (Thea, 7 år)

3. Du skall bara slå någon om du absolut måste. (Henriette, 7 år)

4. Du skall inte baktvätta någon bakom deras ryggmärg. (Oscar, 7 år)

5. Du skall vara så snäll som du kan, och annars kan du göra vad du vill. (Glenn, 6 år)

6. Du skall lyssna på din mamma, vad hon än säger och vilket tonfall hon än använder. (Thomas, 7 år)

7. Du skall bevara dig väl. (Kristin, 8 år)

8. Om någon slår dig skall du bara vända den döva kinden till. (Sebastian, 6 år)

9. Du skall älska Gud hur mycket som helst, fast det är svårt och han inte visar sig trots att man ropar "Kom fram"! (Robin, 6 år)

10. Du skall inte begära saker av din hustru. Och så sjunger man på Mors dag, annars blir det ett herrans liv. (Tom, 9 år)

nej, nu ska jag kika vidare lite!!!
Bye bye :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

JA en underbar dag! tack för idag, lika trevligt som alltid!:)
o grattis igen till C :)

Haha skrattar för fullt, dom är så roliga barn. förstår då inte vart dom får allt ifrån:p
kram

Renée Elfwing sa...

Hej:) Visste inte att du hade blogg, va kul! Tänkt bara höra hur du fick dit den där besökare, så man ser hur många som besökt blogger idag och totalt?=) svara gärna i min blogg:P Kram

Anonym sa...

åhh Grattis till körkortet!! Va skönt att han klarade det!!!:))
Joo klart de uppskattade eran diskussion.. *fniss*... :PPP
/Kraam Malin