tisdag 27 januari 2009

tråååkigt!!!!

Ja nu sitter jag här och har så tråkigt. Christopher är och tränar och Colin sover middag. Men jag har iaf hunnit med en promenad idag så lite duktig har jag varit :)

Lite kul har jag iaf haft här framför datorn, går ju inte att låta bli att skratta när man läser vad barn har sagt :D
Så när jag har tråkigt kan jag ju kanske roa andra istället ;)

Det är de korna som springer omkring mest och skakar på sina juver som gör yoghurt -
Allan 5 år

Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta. - Karin 6 år

Hönor som får gå var de vill lägger finare ägg eftersom de slipper ha hönsnät runt huvudet. - Hans 6 år

En typisk gris ser rosa ut och har två hål i nosen. - Pauline 6 år

En del kor är svarta. De är invandrare. - Karin 5 år

En psykolog är en galen man som slår tanter. - Emilie 6 år

En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk. - Erland 6 år

Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att tantkroppar har flera hemliga rum i bägge ändar. - Mikael 6 år

Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj. - Björn 7 år

Kvinnor består av äggstockar och så tänker de mer. - Siri 6 år

Männen har fler framdelar på kroppen. - Julie 6 år

En kropp är något som tar slut i skorna. - Allan 5 år

Det finns många sorters hud. Förhud är till exempel huden som man har framtill medan bakhuden är huden som man har på baken. - Therese 6 år

Farmor har berättat att när hon var liten flicka var flickorna tvungna och sitta och knipa ihop benen. Idag är det inte så noga om man svänger lite på rumpan. - Tora 7 år

En mormor är en som hela släkten har kommit ut genom. Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet. - Kristina 7 år

En svärmor är straffet man får när man gifter sig med någon man inte känner. - Per 7 år



Man kan ju undra var dom får allt ifrån :D

nej, kika vidare lite grann nu då och vänta på att Colin ska vakna :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha nu fick jag mig också ett gott skratt, tänk vad roliga dom är dom små:)
hoppas ni hade skoj idag på öf.
kram