måndag 14 mars 2011

förlossning!

En unge i minuten....
Vad mycket mer verkligt det är att titta på ett förlossningsprogram som är ifrån Västerås!
Och jag kan faktiskt inte göra annat än känna mig lite besviken...
På Aarons förlossning alltså.

Det gick verkligen FÖR FORT! Och när jag ser all personal där så känner jag inte igen nån för jag har verkligen ingen aning om vilka som var med, inte ens efteråt kommer jag ihåg nåt från. Jag hade absolut velat ligga i typ en timme till iaf!
Och alla säger att "åh vad skönt att det gick så fort" Men nej, det var det inte!
Från första känningen tog det 2,5 timme. Och från att vi klev innanför dörrarna på förlossningen tog det 14 min tills han var ute!

Plus att det var 18 dagar för tidigt :) Jag hade velat se mig själv när jag sprang här hemma med värkar utan paus upp och ner för trappan och packade väskan ^^

Och det går ju inte att låta bli att bli lite nostalgisk ;)

Tänk att mina pojkar har varit så små :)



Och jag verkligen längtar efter att få uppleva det igen!!!

3 kommentarer:

Malin sa...

du får tänka att du är extra stark som gått igenom en sådan snabb förlossning! jag hade dött!!!!!
klarar inte av smärtan efter 3cm!!!!
du fick klara dig helt utan smärtlindring och utan tid att förbereda dig på att OJ NU KOMMER BEBIS... måste ha varit en sådan CHOCK!
Elvin kom ju också 18dagar innan BF, jag tyckte det var jätteskönt och jag visste långt innan att det skulle bli så.. (intution + sanndröm)...

MEN min förlossning tog ändå tiiiid.. kanske 40h inte heller är något drömscenario, men hellre 40h än 1h..!!!

du vet att du har rätt till samtalskontakt för att bearbeta förlossningen?!
klaraverksamheten på västerås sjukhus är heeelt suveräna!

kram till dig!
o förstår att du längtar till nästa gång :D

anna sa...

förstår precis vad du menar. man känner sig lite snuvad på konfekten... jag hade oxå velat bli ompysslad o peppad av den härliga personalen. visst finns det fördelar med att det går fort, man slipper pinas i onödan men det finns gränser.

Jeanette sa...

ja ser verkligen inte vem som är vem på bilderna :)