söndag 1 augusti 2010

härliga semester!!

Ja visst har vi haft en toppenhelg!! Åkte genom ett par riktigt hemska regnskurar på väg dit, men när vi kom fram var det uppehåll, packade ur allt, åt lite mellis sen ut och kolla in campingen. Hittade såklart lekparken där det fanns tramptraktorer och ska man räkna hur många varv han har åkt (läs: blivit puttat runt) så är vi nog uppe i 187355144119894376 varv :D Efter lekparken så blev det stugan igen och äta korv med bröd!


Aaron hittade ju favoritplatsen rätt fort i soffan där man kunde stå upp och näääästan nå kontakten :)
På natten verkligen VRÄKTE det ner regn och blåste så jag trodde att det åskade, och inte var det bättre på morgonen, så jag var lite dyster eftersom vi skulle in på djurparken, MEN det klarnade upp och vi klarade oss utan regn hela dan och fick tom se solen :)
Colin tyckte ju såklart att det var SUPERKUL att titta på alla djuren och blev helt salig nere vid mini zoo där man fick gå in och klappa getterna :)Fortsatte sen vidare efter lite protester och ja, jag behöver ju inte rabbla alla djur ;)

Han som har lite svårt att koncentrera sig på maten ;)
Efter lite lunch och lite fler djur blev det dags för nöjesparken och han tycker ju att det är så roligt att åka, men det är ju så svårt att förstå att man faktiskt måste stå i kö och att turen tar slut.... inte lätt när man är liten inte :)

han åkte 1 gång, 2 gånger, 3 gånger....
en gång till, en gång till, en gång till....

Vi gick iaf därifrån med en väldigt nöjd och TRÖTT kille :) Men som totalvägrade att sova, efter en timme så somnade han iaf!
senare på em blev det kanonväder ute och medans barnen sov passade jag och mamma på att sätta oss ute och dricka ett glas vin :)
Middag på campingen sen mer lek i lekparken såklart!


Idag checkade vi ut sen gick vi in på Tuna park! och tur var väl det, för där fyndade jag höstskor till barnen för halva priset :)
Och även jag fick lite nya kläder av snälla mamma, hon har skämt bort oss alldeles förskräckligt den här helgen min älskade mamma :)

Nu är vi iaf hemma i vardagen igen, och ännu bättre hemma i ett riktigt ordentligt städat hem :D

Nej, ta igen lite olästa bloggar nu då :)


Inga kommentarer: