lördag 14 augusti 2010

sängköp och feber....

Var visst fredagen den 13:e igår.... Men det betydde verkligen inte att det var en otursdag för lilla mig :D

Började dagen med att leka med Norah och Wilson, vandrade sen hemåt med lite trötta barn, dom sov, jag läste. Sen så när Christopher kommit hem så åkte jag och hämtade mamma och vi åkte till
IKEA med mål att köpa en ny säng till Colin, och oj vilket strul det blev, den första sängen jag ville ha var tillfälligt slut och dom visste absolut inte när den skulle komma, på söndag, om en månad.... jaha ja, så har man ju ingen lust att vänta! Så till slut bestämde vi oss för en annan, skriver upp alla hyllor som det skulle hämtas på går dit och plockar ihop allt, kommer till själva sängens hylla och där sitter det en liten gul lapp som det satt på den första sängen och hyllan var fasligt tom :@
Så efter mycket om och men blev det iaf den sängen som jag egentligen inte ville ha men det blir nog bra ändå! Ska försöka få ihop den sen i em.
Extra bra var det ju att vi gjorde ett riktigt kap med den sängen ;P Haha, där blev dom lurade..... Nog sagt om det :D

Inatt har det varit helt oerhört varmt här hemma och barnen har sovit riktigt kasst och Colin var riktigt skållhet när han kom in i natt, tänkte inte mer på det då eftersom det var så varmt men det har ju varit så efter vi gick upp också, så nog har han feber allt, men ta tempen får man absolut inte göra!! Skulle behöva nån örontermometer eller nåt. Och inte får jag i honom nå febernedsättan
de heller, har blandat i saft och festis men inte då....
Sen så var det ju självklart just idag som det skulle fotograferas hos Jan storm med alla syskon och barn i fam Luff. Vi tog oss ner iaf och det blev ju en spännande fotografering, jag skulle ju inte vara med på fotot och Colin ville ju såklart vara hos mig. Men till slut gick det :)
Jag åkte raka vägen hem med barnen och dom slocknade direkt, och faktiskt så "tvingade" jag i Colin alvedon innan han somnade och fy vad elak jag kände mig... :S Hoppas han sover länge nu min lilla plutt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vet hur det är och behöva tvinga i medicin. Man känner sig verkligen jätte hemsk. Har du provat supp? Isak gillar det inte men det går iaf fortare att få i än flytande som smakar snusk.

Camilla

Sanna sa...

vi kör också supp, brukar funka mycke bättre..

MEEEEN Ann en bild på sängen=) haha!