torsdag 11 mars 2010

punktering!

*peppar peppar* men än så länge har resten av familjen klarat sig från magsjukan :)

Det gick bra med Arista igår iaf! Men vad jobbigt det var att se henne så "borta"
Men det som är allra värst är ju att nu har jag ingen ursäkt för att dom inte ska få gå ut längre.... Vill ju verkligen inte ha dom ute egentligen men det kommer ju vara omöjligt att hålla dom inne nu när vi bor s
å här :(

När jag hade hämtat Arista igår och skulle hem så åkte jag ut från parkeringen som var väldigt gropig av all snö, kom ut på vägen och kände att bilen drog nåt fruktansvärt åt höger, ut ur bilen och såg ett helt platt däck!!! Och jag stog ju verkligen inte på den bästa platsen, längs med staketet runt nya parkeringen så jag var ju lite ivägen där :) Men vad göra? På med varningsblinkers och börja rota fram sakerna och självklart hade jag inget fälgkors och jag kan ju inte gärna skruva bort däcket med fingrarna :) Ringde morbror Lasse som såklart i
nte hade nån bil hemma, pappa och brorsan jobbade...
Men då var det en vänlig karl som stannade och hjälpte mig!
Så idag åkte jag ner till Sala gummi och fick det fixat! Gick en sväng på stan medans jag väntade, in på bokhandeln och handlade grejer till dopinbjudningarna så nu vill jag ha kväll så jag kan börja pyssla :) Är ju inte det lättaste att hålla på när Colin är vaken ;)

Imorse vaknade Aaron strax efter 4 och tyckte att det var dumt att fortsätta sova han var väl vaken ca en halvtimme och det var väl ok, om det inte var för att
när han precis somnat så vaknade Colin vid 4.45. Tog in honom i våran säng i hopp om att han skulle somna om, men icke. Blä för morgonpigga barn ;)
Men jag tar iaf hellre en tidig morgon än att ha honom vaken senare. Den där vuxentiden på kvällen är värdefull!!!

2 kommentarer:

lotta sa...

Hallo!! helena kommer typ 21 22 23 April nångång...typ=) ni få så klar lägga när fan ni vill o passar er...=) hehe men tänkte bara att läbban kommer säker inte ihåg att jag sa det...=) kramar

Sanna sa...

sötnos=) tur ni klarat er, håller tummarna för att ni inte blir sjuka..

Men åhh vad jobbigt med punktering. tur det finns snälla människor som kan ge en hjälpande hand=)
Mysigt med dop=)