fredag 16 april 2010

helg!!

Inte för att det gör nån skillnad i det här hushållet, men ändå :)
Nåt positivt med helg är ju godis iaf ;) och ikväll blir det den efterlängtade chokladkakan, absolut den godaste chokladen!!!Har faktiskt varit riktigt duktig i veckan, eller ja, en chokladbit blev det i tisdags men det glömmer vi bort!
Tänkte ju ut och springa igår men var så fruktansvärt trött så ska nog ut när Christopher kommer hem från träningen om det blir springa eller promenad får visa sig när jag kommer ut!

Och på tal om att vara trött.... Känner mig verkligen helt slutkörd typ hela tiden, dom här nätterna sliter :(
Och som ni kanske förstår så är det ju såklart Aaron det gäller då. Det är inte det att han är vaken för sover det gör han hela nätterna, men han ligger och rör på sig och smågnyr väldigt mycket (tror dom flesta mammorna känner igen sig hur lätt man vaknar när det gäller barnen, det kulle kunna låta hur högt som helst om nåt annat men om barnen så lite som hostar till så vaknar man, sen kan dom skrika rakt ut och pappan fortsätter bara sova.....)
Och äter gör han ett par gånger. Och nu är det helt slut med amningen :( Känns lite trist men det är ju som det är, inge mjölk kvar i boobsen så vad ska man göra.... Så det blev amning nästan exakt lika länge som med Colin, hade hoppats att
det skulle klara sig lite längre. Visst på ett sätt är det ju väldigt skönt också det ska jag ju inte ljuga om, det blir ju en mycket större frihet.
Men då, dom här nätterna. Att mata med flaska på nätterna är ju utmattande :) Det gjorde jag ju aldrig med Colin eftersom han började sova hela nätter utan mat vid tre månader. Så det här är ju helt nytt. Och nu har vi ju två våningar också så man springer ju inte gärna ner och gör iordning flaskan så det är ju bara att ladda hela nattduksbordet med flaskor, termos och pulver :)
Så måste man ju vara vaken när man matar honom :S när man ammade var det bara att lägga honom tillrätta sen somnade man igen :D Somna
r jag nu tappar jag ju flaskan :)
Men jag har ju hopp om att det åtminstone kan minska till en gång per natt iaf inom den snaraste framtiden!


jaha, passa på att kika vidare medans barnen fortfarande sover då!!


1 kommentar:

Sanna sa...

Åhh förstår dig, nätterna kör helt slut på en, vi har också jobbiga nätter nu o man blir ju helt förstörd... =(
Hoppas detr blir bra snart gummi!=)
Ses i veckan hoppas jag, det är jju ett måste nu. saknar er!