torsdag 1 april 2010

skärtorsdag

Varför släpper man ut ungarna att "tigga" påskgodis kl 20.50? Känns inte det som att det är lite sent... Som tur var hördes det att dom kom iaf så att jag hann kasta mig mot dörren och vrida bort ringklockan, för här hemma sov ju barnen och ringklockan är ju inte direkt tyst :S Kanske är normalt för vissa men JAG tyckte att det var lite väl sent. Sen att dom inte ens hade ansträngt sig så lite som att måla lite prickar i ansiktet är ju en annan sak ;)
Nu glömmer vi påskkärringar ett tag och pratar om resten av dan :)
Som vanligt när det är torsdag var vi på fröet på förmiddagen. Och idag blev jag riktigt stolt över Colin som faktiskt hjälpte till att plocka u
ndan när det var städdags istället för att ta upp sakerna igen och springa iväg och bli toksur när han inte får ha kvar leksakerna (läs:bilarna) Så det kanske går framåt iaf :D
Efteråt blev det lunch på stan med Camilla och en sovande Isak. Sen hemgång och middagsvila.

Colin fick en påskpresent idag också :) Leklera! Och bara han hade lugnat ner sig efter han upptäckt att man inte fick äta det så var det jätteroligt :D


full koncentration :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här plingade det på och så gick en av ungarna rakt in i lägenheten. Jag blev skit sur sa att vi inte har nå godis och drog igen dörren. Så gör man ju inte. Gåller och hålla låst såna dagar tydligen.

Camilla

Frida sa...

Men gud, skulle aldrig låta mina barn gå så sent.. fy! Vi har klarat oss tack och lov från påskkärringar i flera år haha. Men bara att vänja sig nu när man ska flytta till ett barnvänligare ställe..