fredag 28 januari 2011

lilla mr gnällspik!

Fy vad Colin gjorde oss nervösa igår kväll....
När han hade sovit ett tag så började
han hosta och hosta och hosta.... och det lät riktigt otäckt! Självklart var ju det första vi tänkte att han har fått våran halsfluss, jag skulle då hellre ta det 100 gånger om än att nåt av barnen skulle få lida av det!!!
Han fick sitta uppe en stund sen fick han gå och lägga sig med mig i våran säng. Han hostade bara nån enstaka gång inatt men imorse så var han jättehes och hostade en del, men var pigg i övrigt och åt smörgås och drack så han hade väl tur och fick bara den där virusinfektionen jag hade!
Så han fick ju såklart vara hemma från dagis idag och mysa med oss istället, men det ville han ju då inte vara :) Men det gick bra ändå ^^

Aaron däremot, håller jag på att få psykbryt på snart!!!
Hjälp vad den ungen kan gå en på nerverna.... Och ska jag lyssna på BVC så kommer det bli bättre när han börjar prata! Ja så jag ska alltså vänta tills han är typ 3 år eller!?!?!
Och självklart går det ju inte att komma undan dom där tankarna "vad gör vi för fel?" "är det vårat fel att han är missnöjd?"
Och nätterna ska jag inte börja prata om! Återkommer om det när jag får sova ;)
Vissa dagar och stunder är han helt underbar och även om det bara är i 5 minuter så är det dom stunderna som gör att man orkar. Älskade lilla
gnällspik :)

en vääääldigt vanlig syn här hemma :D



Men han kan ju faktiskt vara glad också! Och lite knasig ^^

2 kommentarer:

Karin.. =) sa...

Sådär var Svante också. Men det släppta faktiskt aningens när han började få fram fler ord. han blev lite mindre frustrerad. Men han fick en annan sorts humör då. Han blir mer rent arg när han inte får som han vill osv... =S Men det värsta gnället släpper, så kämpa på!!!!!=S Jag blir tokig på min treåring istället.. HEMSKT vill jag lova! Kram och kämpa på!

Malin sa...

usch..! känner såååå igen mig! det är INTE roligt när allt de gör är att gnälla!!!!!...
här tror jag till viss del det kan bero på att Elvin inte får sova som han behöver dagtid.. han är väääldigt lättväckt.. inte en bra kombination ihop med en högljudd storebror... eller så går Elias fram och ställer sig precis vid Elvins ansikte och utbrister Hej hej hej!... så att stackarn vaknar..

men man blir ju GALEN på allt gnällande! finns det nåt värre!!!
i höstas stod jag vid ett tillfälle och på allvar så dunkade jag mitt huvud i frysdörren!!!!..
han gnäääääällde konstant..

(sen hade jag världens jävligaste pms då men ändååå)...

det är totalt Värdelöst!!!
man önskar man kunde få självdö bara en stund.. eller SOVA i flera veckor ;)

HOPPAS att han blir bättre snart då!
Han kanske kommer igång med pratet i sommar Aaron?
Det gör honom säkerligen jättefrustrerad att inte kunna få fram det han Vill?

Men det är ju ändå jobbigt för dig!/er.
Att lyssna på alltså..

Jag tror jag ska köpa öronproppar minsann ;) hahaha
(Syrran har det på sitt jobb, hon jobbar på 1-5års avd).. :D